Oktober - redan?!!

Det är redan oktober & hösten är verkligen här även om det varit ovanligt varmt de senaste dagarna. I torsdags o fredags var det riktig sommarvärme! Höstlöven är så vackra just nu, en del har ramlat ner men många är kvar i träden. Jag gillar de stora röda o orange löven på ek & lönn mest. Kanske för att dessa träd inte fins hemma i Norrbotten ;-) Det är fortfarande lite exotiskt med de stora träden. Haha :)

Vi grillade hamburgare till middag i torsdags (till mig, T & N). A har ju varit sjuk o ville inte ha nåt mer än cola o nyponsoppa på nästan 3 dar! Kan ha varit sista grillningen för i år. Förhoppningsvis blir det ngn fler utegrillning på tur i skogen. Jag är sugen himla på att göra en skogsutflykt med varm choklad o prickigkorv mackor & att grilla korv till lunch. Jag hoppas det kan bli av nästa helg o att alla är pigga o krya då!

Eftersom A varit sjuk hela helgen o fortfarande inte är riktigt pigg så har vi mest varit hemma. Igår gick jag igenom vintergarderoben i garaget o konstaterade att A behöver ny vinterjacka, täckbyxor & vinterkängor. Han vägrar ha overall längre..hade det inte förra vintern ens. N har en välbehållen Everest overall i stl 104 som han kommer att kunna ha. Kanske inte hela vintern, men det blir inte första prioritet. Han har även en snygg röd Everest jacka oxå stl 104 som han knappt använt,eftersom den inhandlades på rean så det han främst behöver är vinterskor! Och kanske täckbyxor som backup, det kan vara bekvämt på lediga dgr när man bara ska ut i bilen för att åka o handla osv. Då man inte orkar ta på overallen ;-)

Så jag & N tog bilen ner till stan igår - lördag o köpte en vinterjacka till A. Blev en svart Everestjacka med blåa detaljer från Stadium till medlemspriset 399 kr! Sparade 200 kr =) Vi köpte även vinterkängor till Noah - blev Mc Kinley från Intersport. Första gången vi testar dessa, men det var mkt priset som avgjorde - 350 kr! Dessutom kan han ärva As gamla Vikingkängor i stl 28 - lite slitna men funkar som andra skor. Måste säga att vi varit mkt nöjda med Vikingskorna - så jag kanske kommer ångra årets köp. När vi var på stan hann vi promenera i det fina höstvädret o titta på drakar (Sundsvalls symbol) och på Vängåvans stora fontän, N åt en varmkorv medbröd o vi kollade in helgjippot på torget med modevisning, presentation av Dragons (basketlaget) och kaninerna från barnfilmen Hopp (Ns favorit). Dessutom fikade vi på cafe 1891 och N valde, inte helt oväntat en chokladboll o festis o jag tog en räkmacka o kaffe :) Mums! Vi hyrde film innan vi åkte hem. Barnfilmerna Rio & Hopp och en film till mig & T, som vi inte sett än..

Idag har jag jobbat 4 timmar, tagit en joggingtur innan jobbet & när jag kom hem hade T lagat köttgryta & barnen fick kycklingtortillas enligt önskemål från A. Han fick önska då han inte ätit middag sen i onsdags.. Han är feberfri o mkt piggare (han har börjat reta N ;) men har fått blåsor i munnen o på hakan :(  Kanske höstblåsor? Så imorgon ska Thomas vara hemma med A. Håller tummarna att N inte blir sjuk!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..