Judoläger, jobb och lite mys med Kinamat

Jag har jobbat 5 timmar idag, trots att det är lördag! Vi är beordrade 30 timmars övertid fram till sista november. Nu har jag ialla fall gjort hälften..

Känner mig  småhängig o har lite ont i magen. Kan vara trötthet o stress, hellre det än nåt otäckt virus som allaåker på. När jag pluggade på universitetet hade jag magkatarr o problem med stressmage. Men det har jag "peppar peppar" inte haft sen dess. För att må bra bör jag äta bra, regelbundet o inte så mkt socker o kolhydrater, då mår jag mkt bättre. Har slarvat med kosten på sistone (efter vårt bröllop), nu är jag peppad att äta nyttigt igen!

Alexander har varit på judoläger igår kväll mellan 18-21.30 och idag mellan 9-12.30. Alvins föräldrar hämtade Alvin & Alexander från judohallen o Alexander fick lunch hos dem. Thomas & Noah hade promenerat dit o hämtat Alexander.



Förhoppningsvis ska vi mysa lite ikväll. Har tagit en ipren, men magontet vill inte ge sig. Noah verkar gnällig. Antingen håller han på bli sjuk eller så är han bara trött efter veckan. A sover i soffan,helst slut efter lägret. Men jag förstår det, han har säkert gett allt, han brukar inte göra något mindre än 100 procent som har med idrott/fysisk aktivitet att göra ;-)


Thomas & barnen "bjöd" mig på restaurang på kvällen så det blev en mysig lördag kväll och skönt att slippa laga mat när man är trött. Det blev Kinamat och det var riktigt gott, himla längesen vi ätit det och även barnen verkade nöjda. A valde nudlar med kyckling och Noah fick friterad kyckling. Höjdpunkten var efterrätten, helst A var helnöjd med sin "glassbomb" :-)



Mycket & god kinamat



En klassiker friterad banan med glass - smaskens!


En nöjd A med sin efterrätt :-)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..