Måndagstrött, ögonkontroll & lite planering

Måndagmorgon imorse.. - vi kom alla iväg hyfsat tidigt så jag loggade in på jobbet 08.03. Hör inte till vanligheterna ;-) Från den 1 december kommer jag att gå ner i tid med 10 procent. Kommer att jobba en timme mindre 4 dar i veckan. Blir lättare att få ihop vardagen då med As judo och ev. innebandy och så kan jag jobba längre en dag i veckan och gå o träna direkt efter jobbet den dagen som jag jobbar längre. Planering, planering... :-) Veckomatsedel & veckohandling är en annan grej vi försöker planera veckan efter. Men T är inte så bra på att komma med matförslag så ibland blir jag lite less..och då blir det inte veckoplanering.

Min kollega & vän Matilda jobbade sin sista dag på Försäkringskassans omprövningsenhet idag. Trist, tråkigt och ledsamt. Jobbet blir bra mycket gråare o tristare utan M :(
MEN jag har bestämt att vi ska ses snart igen, så det känns OK! Dessutom unnar jag henne naturligtvis ett roligare o intressantare jobb :) Tror hon kommer trivas som fisken i vattnet hos sin nya arbetsgivare!

Jag har varit med A till ögonmottagningen i e.m o kollat synen o han fick droppar i ögonen. Under tiden som dropparna verkade så fikade vi i cafeterian. Han fick ett nytt recept på glasögon, har fått lite sämre syn. Men vänsteröga har blivit starkare, så nu skiljer det inte mkt mellan vänster o höger öga, som det gjorde när vi började att träna med ögonlapp.

Imorgon -tisdag & jag ska till frissan efter jobbet, känns mycket nice :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..