Lycka..

Lycka är att komma hem en måndagseftermiddag och middagen är klar :-) Även om det "bara" var våfflor ;) A fick bestämma mat även idag.

Lycka är att kramas med sin treåring och höra honom säga - Du mamma, jag älskar dig!

Lycka är att se virus & baciller försvinna och ens sjuåring få tillbaka ork & leklust!  Jag tänker på alla barn som är allvarligt sjuka och på deras maktlösa föräldrar. Hur klarar man det?? En av mina käraste barndomsvänner var för några år sedan med om det värsta som kan hända. Hon förlorade sin dotter i cancer. Jag tänker ofta på det, speciellt sedan jag fått egna barn & alltmer ju äldre de blir. Man vet aldrig vad livet för med sig eller hur man klarar av saker som sker. Ofta klarar man ju saker "bättre" än man tror eller är det för att man inte har något annat val? En av lärarna på As skola ska vara borta från skolan länge - hennes 8-årige son har fått en hjärntumör (en stor knöl i huvudet, som As kompis uttryckte det, ovetande om hur allvarligt det är..)

Lycka är att ha friska barn och en frisk man!

Lycka är att bada sitt barn och blåsa såpbubblor tillsammans en vanlig måndagkväll :-)

Lycka är att överraska tre grabbar med en påse bullar :-)

Jag är lyckligt lottad & ikväll har jag insikt nog att uppskatta det. Det har jag inte varje dag ;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..