Läxläsning med A och måndagsfix

Ikväll har Alexander läst sin läsläxa för mig och lite grann i en annan lättläst bok - "Poppes pinnar". Han tycker det är kul att läsa nu när han kommit på "läskoden". Efter det läste jag ett kapitel i en bok för större barn - "Inez & spökhuset" (de böcker som kommer före ungdomsböckerna). Jag är ju lite "töntig" så jag tycker det är SÅ kul att A får läxor nu o att göra dem med honom (eller rättare sagt att titta på o förklara vad man ska göra). Jag hoppas han uppskattar det o inte tycker jag är jobbig o irriterande ;) Än så länge tycker han att läxorna är kul & tycker om när jag eller Thomas sitter med honom. Han uppskattar nog oxå att få en liten stund egentid med oss.

Annars är det bara en vanlig måndag idag..
På jobbet har vi haft arbetsplatsträff & förutom den vanliga dagordningen så har vi jobbat lite med lika värde o statstjänstemannarollen. Det är ett tema som vi ska jobba med under 2011. Jag är med i en arbetsgrupp med kollegor från olika avd i Sthlm o vi har tagit fram olika uppgifter, filmer o i december blir det en föreläsning. Det är kul att göra nåt annat än "bara omprövningar"! Men lite tröstlöst när inte alla vill ställa upp på de gruppuppgifter som skulle göras idag. Vi är ju trots allt vuxna människor, kan man tycka. Kan inte hjälpa att bli lite besviken o irriterad. Vi får bara 30 min per möte så uppgifterna måste dessutom anpassas efter den tid vi fått att disponera.

Noah berättade i bilen på vägen hem att de sjungit med Lasse idag o att Lasse hade en ny gitarr ( en man som jobbat på förskolan som gått i pension men kommer o sjunger o spelar med barnen :) Sedan har han sjungit på olika sånger under kvällen :) Han har börjat berätta mer o mer o helst om man inte frågar så mkt. Om jag frågar vad de ätit till lunch såminns han nästan aldrig det, men spontant kan han berätta vad de ätit o saker de gjort. De hade ätit leverbiff idag o det är hans favorit :) T fick veta att den var godare än hemma (det är T som lagar leverbiff hos oss).

Alexander och hans klass 1A jobbar med Noas ark och har byggt en ark med tillhörande djur tillsammans med 1B. Imorgon har de första innegympan för terminen. Han tycker att det ska bli så skoj!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..