Vecka 46 - väntan på snön & advent

Fortfarande ingen snö här i södra Norrland, och knappt någonstans i Sverige. Barnen & jag längtar!! Ser framemot att göra första snögubben o snöbollarna :)

Vad har hänt i veckan?
Alexander lär sig hela tiden en massa nytt på skolan.
En kort rapport från skolveckan. Veckans bokstav var L och förutom att träna form och ljud, skriva ord och meningar så har barnen gjort lejon och satt upp på väggen. I matte har de jobbat med att räkna addition och subtraktion. Han tycker hittills matte är kul, men lite knepigt ibland. Igår fick de nästa veckas läxa - läsläxa denna gång. På musiken sjunger de tillsammans med 1B. På torsdag var det dags för judoträning igen och sedan fick A testa på innebandy. Han kom hem först halv åtta på kvällen. Blir för mkt samma dag, men förhoppningsvis byter antingen innebandyn eller judon dag till nästa termin.

Noah har fotograferat sig på dagis i veckan. Hoppas korten blev bra :) De har börjat med gruppindelning två dagar i veckan och det uppskattas av barnen som då får mer tid att t ex. måla, göra pärhalsband, göra uteaktiviteter i mindre grupper och mer åldersanpassat. I Noahs grupp är 3-4 åringarna.

Blev ingen gympa för N idag. Jag kände mig tvungen att jobba på övertiden. Har ca 8 timmar kvar nu.. Jag kanske testar att åka på barngympan igen med N om några veckor. Igår hade jag ett intressant möte. Får se om det kan leda till något nytt och intressant.

Ikväll har jag, Noah och Thomas varit på en mysig och god middag hos Sofie, Anders och lilla Moa :-) Alexander var på discokalas mellan 16-19 hos sin klasskompis Kajsa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..