Trött & irriterad trots lördag..

Idag är ingen bra dag, vaknat med huvudvärk & hade ont i magen igår kväll. Jag ska INTE äta tacos, min mage gillar inte kryddan. Men kunde inte låta bli. Dumt.

Noah & jag har varit på Friskis o Svettis familjegympa kl 10. N var glad oskuttade innan det började men sen vägrade han göra nåt alls o ville inte ens titta på gympafröken. Jag försökte springa o hoppa o hålla handen men när han kämpade emot med gråten i halsen så gav vi upp och åkte hem. Kanske dumt "ge upp" och åka hem, men mitt tålamod var inte på topp heller så det kändes lika bra att åka hem. Sen blev jag dessutom lite sur på N och fick dåligt samvete efteråt. Med rätta, jag vet. A & N är så olika, A har alltid velat pröva allt som är nytt o fysiska grejer, så det är ovant att barnet vägrar vara med. Jo, det är min mammaroll att hantera det och inte jämföra o definitivt inte bli sur. Men jag är definitivt inte en perfekt mamma eller person ;-)

Behöver städa o tvätta en massa. Men känner inte för nåt av det. Ja, egentligen hade jag även behövt jobba i helgen, på den beordrade övertiden. Ska gå ut i dimman med Alexander en stund och slå på en tvättmaskin. Sen ska vi umgås med barnens faster o Ts syster i eftermiddag så jag borde ta en dusch oxå ;-)

Imorgon är det farsdag och Ts dag så då ska jag vara på bra humör igen & vi ska fira honom med paket, teckningar och god mat som han gillar :-)

Kommentarer

  1. Klart man blir lite sur när man försöker hitta på något kul med barnen och så uppskattas det inte. Men man kan ju inte göra så mycket åt det, förhoppningsvis gillar han ju det ni hittar på nästa gång. Du är inte en dålig mamma för det. Kram. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..