Vardagen åter..

Idag har jag börjat jobba efter nästan 7 veckors sommarledighet så nu är vardagen verkligen här igen. Känns si sådär..

Ovant stiga upp kl sex och stressigt på morgonen. Jobbigt att man måste stressa på barnen. Men, men sånt är livet och jag kan nog konstatera att jag måste stiga upp ännu tidigare imorgon för att slippa lite stress. A var glad att komma till skolan, som hittills är väldigt spännande & N vinkade glatt och gjorde slängpussar i fönstret på dagis när jag gick :) Det var roligt att träffa kollegor, en del är ju bara toppen & jag har saknat dem :)  Visst är jag glad att ha ett jobb och gå till. Hur skulle annars räkningarna betalas och barnen få nya kläder osv..

Väl på jobbet var allt som vanligt, men segt att komma igång och skriva beslut. Blev mycket prat & långfika. Lyckades i alla fall få iväg ett omprövningsbeslut. Efter jobbet handlade jag lite på Coop Nära i Haga och åkte sedan för att hämta Noah på dagis. Thomas hämtade Alexander från fritids. Vi har inte kommit på hur vi ska lägga upp hämtningen nu när barnen inte går på samma ställe längre. Förra terminen lämnade jag varje dag, eftersom T börjar jobba 6.45 och T hämtade barnen nästan varje eftermiddag. Jag kommer ju att fortsätta lämna på mornarna, men om han ska hämta bägge två på vintern utan bil så kommer det ta LÅNG tid. Jag har ju flextid på jobbet, men vill ju inte flexa varje dag..

Igår var jag och bästaste kollegorna och åt middag på restaurang Invito. Jag åt en antipasti tallrik och drack ett glas gott rött italienskt vin till det. Mums! Matilda kunde inte vara med men jag, Sofie, Sara, Anna & Erika bjöd Malin på avskedsmiddag eftersom hon fått ett nytt jobb på Förvaltningsrätten och börjar där den 1 sep. Förhoppningsvis ses vi ändå men inte varje dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..