Sommaren 2010 del 2

Tänkte fortsätta att sammanfatta årets sommarledighet :)

5 juli började barnen sitt sommarlov & T sin semester. Första veckan var underbart solig & varm! De badade och var på Norra berget med våra vänner Johanna, Magnus & deras barn Axel 5 år och Svea 2 år. Axel & Alexander leker toppenbra ihop och eftersom Noah & Svea även är i samma ålder så har de också börjat leka alltmer. Men fortfarande vill de gärna att en vuxen deltar och styr leken. Den veckan var det också Gatufesten i stan så Thomas och barnen var på tivoli. Jag var ut och åt & drack gott i Oscarstältet på onsdagen med Matilda, Malin & Sofie från jobbet. Det var en trevlig kväll :) Thomas var och kollade på Kent på torsdagsnatten och han var supernöjd med konserten!

Den 9 juli packade vi bilen och åkte uppåt och innåt landet mot Tärnaby & Hemavan. Vi hyrde en stuga i Hemavan som Magnus ordnat. På fredag kväll åt vi middag tillsammans med Magnus, Annika med familj & Ulrika med familj på restaurang Nannas i Hemavan. Maja-Stina var förkyld och kinkig och även Mona-Lisa var förkyld så de valde att stanna hemma och kurera sig. Dopet i Tärnaby kyrka var på lördagen och det var väldigt trevligt att få vara med & en massa gott fika efteråt :) På kvällen blev vi bjudna på gott grillat i Magnus & Mona-Lisas stuga och kunde bada bastu och bubbelbad på verandan. Thomas & Alexander badade först med de andra grabbarna och jag gick till vår stuga och nattade Noah. Sen gick jag tillbaka och badade med tjejerna. Det var en mysig helg med kära vänner :-)

På söndagen den 11 juli åkte vi vidare till Överkalix och Norrbotten. Vi åkte via Sorsele, Arvidsjaur & Älvsbyn och det var faktiskt en rolig väg att köra. Bra vägar oxå! Lite omväxlande mot att alltid köra efter Norrlandskusten som vi brukar i vanliga fall :) Det var härligt att komma fram till mamma & pappa och min syster Matilda! Barnen var också jätteglada att äntligen vara hos mormor & morfar och att få träffa moster. Vi stannade i Överkalix till den 22 juli. Under tiden hann vi med en massa. Framförallt blev det ett årligt besök på Överkalix marknad :) På fredag gick vi fyra själva så att barnen fick åka karusell,köpa karameller & välja varsin leksak. A valde Bakugan & Noah en bil. På lördagen gick vi på markanden igen, hela dagen med mina föräldrar. De bjöd på fika & köpte tivolibiljetter till barnen som var supernöjda! På lördag kväll åt jag & Thomas middag på Grand Artic Hotells uteveranda tillsammans med Gabri & Lorentz. Jättemysigt :) Sen blev det party i öltältet & nattklubben. Jag hade jätteskoj med gamla vänner & min älskade lillasyster. Mormor & morfar var barnvakter på lördagskvällen och det gick toppenbra som vanligt!

Förutom markanden så badade vi flera gånger i poolen i Bränna, besökte älgfarmen i Lansån och åkte på utflykt till Kukkolaforsen med mormor, morfar & moster. Jag var på bastukväll med tjejerna och hann med att fika med kära vännerna Carro & Gabri. Jag & Noah hälsade på hos min kära vän Kattis & hennes lille son Willam som är nästan exakt lika gammal som Noah :) Vi hälsade även på min bästaste vän Carro med familj i Grelsbyn. Vi hälsade naturligtvis även på Thomas föräldrar ett flertal gånger. Barnen & T var där en del "själva" och jag passade på att umgås med min syster eller ta en joggingtur bakom Lappberget

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..