Tankar om 2015..

Nu är det ett nytt år & vi välkomnar 2015.

Mina tankar är att blir bättre på att ta vara på stunder med familj, släkt & vänner & leva mer i nuet. Inte hela tiden planera framåt, imorgon, nästa månad, till sommaren, till jul osv. Lättare sagt en gjort i detta stressade samhälle. Men så himla viktigt, man vet aldrig vad framtiden bjuder på. Fånga dagen som det så fint heter, eller "fånga stunden! på kvällen när jag läser för N eller när jag och A pratar om något viktigt innan han ska somna. Ta med sig energin från skidturen eller långpromenaden och glömma stress och tråkiga städningen.

Jag tänker också att det är viktigt att stå för den man är & göra det man vill göra och tycker är viktigt!

Det har jag alltid haft som mål, men det är något som blir lättare med ålder och lite livserfarenhet, i alla fall för mig. Grupptryck och att vara som alla andra är inte centralt längre. Dessutom tror jag att jag hade svårt att lyssna på andra med andra åsikter än mig förr ;) Jag vet vem jag är, vad jag tycker är viktigt och hur jag  t. ex vill lära mina barn för att de ska bli omtänksamma och fina människor, och våga vara sig själva men visa respekt för andra.

Inte se ner på personer som har det sämre ekonomiskt, annan hudfärg, annan sexuell läggning osv. På något sätt känns detta viktigare än någonsin nu, i denna värld vi lever i med så mycket krig, hat och orättvisor. Att våga stå för mina åsikter men också visa andra respekt & lyssna på vad de har att säga, vara sig själv och vara stolt för saker man är bra på utan att vara egoistisk - det är något jag vill lära mina barn. (Nu blev jag lite djup ;)

Små vardagsförändringar för att må bättre är ett av årets mål. Det handlar om att äta nyttigare (som så många ggr förr). Men denna gång tänker jag först o främst på avsockring i januarimånad & fortsätta att dra ner på sockret hela året och nyttigare måltider med mer grönsaker och smoothies till frukost. Det gäller hela familjen :-) Själv kör jag helt utan socker i 30 dgr, sen ksk jag fortsätter, vi får se. Vi har haft matkasse under förra året och kommer köra det ingen, kanske prövar vi Citygrossmatkasse denna gång (vi hade Linas förut). Himla smidigt med färdiga menyer under veckorna.

Träning - hitta roliga pass. Åka skidor. Ta joggingtur i fina skogen ist för gymmet om det ger mer energi. Passa på att träna när A har träning i alla fall en gång i veckan, utnyttja tiden bättre. Förebygga arbetsskador. Ordna ett styrkeprogram för axlar & rygg. Stå och jobba så mycket jag orkar. Boka massage :) Jag gillar att träna det som jag tycker är kul. Men när jag tappar motivationen är den svår att hitta igen ;)

Göra roliga saker med barnen. Ta ledig en dag & gör en utflykt bara med Noah eller åka & bada. Följa med honom på skolan igen, han uppskattade det så mycket <3 Åka slalom med Alexander & dricka varmchoklad. Bada i havet i sommar, massor! Vara spontan!

Att inte glömma bort mig & Thomas. Göra något kul tillsammans bara vi & ordna barnvakt (det måste planeras :) Vad gjorde vi för kul saker innan vi fick barn?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..