Södra berget runt & träning..

Ett av mina mål för 2013 är att träna mer och äta nyttigare. Hittills har det gått bra med träningen och helst med skidträningen. Så jag anmälde mig för nån vecka sedan till skidloppet Södra berget runt, här i Sundsvall som gick av stapeln igår! Det fanns olika distanser mellan 3 km - 40 km & Barnens Vasalopp. Jag tyckte att 20 km lät "lagom" och som ett lämpligt träningspass inför Halvvasan på 45 km.. Och det var faktiskt mestadels kul att åka fram till 16 km..jag hade bra glid och hyfsat med fäste. men när det var 4 km kvar var det nästan bara uppför och vid 17 km var jag väldigt trött, men kämpade på och hade med mig några russin i fickan som gav mig lite ny energi. Så sista kilometern gick det bättre..

Men det var en tung bana! Så det gav en hel del bra träning och jag kände mig så nöjd med mig själv efteråt :-) Tog ett hettbad när jag kom hem och drack en varm kopp te. Efter badet åt jag rester från lördagens middag och försökte vila i soffan. Sen fick jag fylla på med vätska hela dan och kvällen, kände att jag fick lite vätskebrist och en tung huvudvärk men nu känns det bra!

Förra veckan blev det tre skidpass och ett styrke och veckan innan fyra skidpass och ett styrke. Så skulle jag vilja hinna träna jämt, men vardagen och familjelivet gör ju att man inte alltid får ihop det. Och naturligtvis kan och vill jag inte bara prioritera min träning utan de andra i familjen har ju sina aktiviteter & att göra saker ihop. Men jag mår så mkt bättre när jag tränar :-) Äta nyttigt går sådär, men jag håller mig ifrån socker iaf. Kolhydrater har jag proppat i mig i helgen..

Denna vecka blir det spinning och styrka på Friskis & Svettis och skidåkning på torsdag och under helgen. Är precis just nu lite "mätt" på att åka skidor.. På lördag blir det familjeaktiviteter - pulka & skidåkning med barnen <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..