Äntligen orken åter..

 
När man varit hängig är det så skönt att få tillbaka orken. Tänker på de som är kroniskt sjuka och har t ex. värk i hela kroppen och "man" (samhället) kräver att de ska jobba heltid.. Klart att privatlivet blir lidande. Jag träffar ju en hel del personer som inte har hundraprocentig ork i mitt jobb.

Idag har vi hunnit med mycket och jag kände äntligen både ork & matlust igen! Vi har städat ut julen och storstädat barnens rum, bytt till rena påslakan & örngott och det känns så skönt. Jag tycker det är lite vemodigt att städa undan julen, men det känns ju bra och "rent" och prydligt efteråt. N var lite ledsen över det på morgonen men det gick över. Mycket mindre saker och vi har ganska lite julpynt. Noah ville dansa runt granen så vi sjöng och dansade några sånger och barnen fikade pepparkakor & mjölk när vi plockat ner allt pynt från granen och plockat ihop alla tomtar. Sen åkte jag & barnen bob & pulka i lilla pulkabacken här på vår gata. Barnen var ute själva en stund utan att bråka oxå ;)

Ikväll blev det pastasallad med parmaskinka, fetaost, salladsspenat cocktailtomater & citronolivolja. Å det var gott :-) Inget godis eller efterrätt. Nu är det sockeravvänjing som gäller för mig & barnen frågade inte ens efter godis ikväll! De fick sitt "lördagsgodis" igår till Gladiatorerna på tv.

Idag är det min mammas födelsedag, hon fyller 61 år. Vi har ringt och sjungit för henne på morgonen & skickat tulpaner med blommogram. Grattis på födelsedagen kära lilla mamma <3
Mamma & pappa på vårt bröllop <3
Tulpaner <3
Middag till mig & mannen :) Barnen åt nuggets & pasta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..