Hemma igen..

Nu är vi hemma igen! Barnen har precis somnat och klockan är efter elva på kvällen. Det blir tungt att väcka dem till dagis & fritids imorgon. Hur tänkte jag när jag inte tagit ledigt dan efter en mastodontlång resdag mitt i vintern?! Men förutom att vi ska jobba imorgon så är det skönt att vara hemma. Det är så trevligt att vara i Överkalix och umgås med våra familjer och goda vänner men ens egna hem & hus är ju alltid hemma. På nytt väcks min tanke på en stuga i Överkalix. Men frågan är om det någonsin blir verklighet..

Resan från Överkalix till Sundsvall var seg denna gång. Vi startade före kl sju och var framme halv sex. Mycket långtradare och snörök, mörker och lite halka. Så vi vågade inte köra så fort som man t ex. gör på sommarvägar. Vi stannade i Täfteå hos Mona-Lisa & Magnus och blev bjudna på lunch och kaffe. Det är alltid så härligt att träffa dem så efter det var jag fylld av positiv energi trots den jobbiga resan ;)

Nyårsafton bjöd på en jättetrevlig middag med mina barndomsvänner; Carro, Gabriella & Linda och deras respektive och Andreas som är god vän med Carro & Peter. Vi åt jättegott och drack champange, vin och kollade på raketer. Barnen hade myst med mormor & morfar och Alexander hade varit uppe till tolvslaget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..