Snöstorm & julmys..

En vecka till julafton idag! Otroligt vad tiden går fort denna månad! Hela tiden går det fort, och fortare ju äldre man blir, i och för sig. Men december månad har flygit fram.

Under helgen som varit har det varit snöstorm hela lördagen och då blev det mycket inomhusmys varvar med snöskottning för mig & Thomas. Det är ju en hel del träning i snöskottning, men baksidan av det är att jag brukar få ont i ryggen :( Så i söndags var det definitivt dags att köra styrkeprogrammet på Friskis och stärka ryggen och träna lite armar och ben och mage. Ibland när jag tränar styrke känner jag mig smått omotiverad och tar i halvandt. men igår var jag taggad att träna och genast tog jag i mer och blev genomsvetting! Det är härligt när det känns att man tränat! Därför gillar jag kondition som spinning, skidor & löpning (nåja jag gillar egentligen inte att springa, nu ska jag inte överdriva detta med träning) men att åka skidor & spinna är rätt skoj :-) Och att cykla utomhus med.

I fredags åke jag hem tidigare från jobbet, före resten av familjen och tog friskvård och gav mig ut i Hulispåret med skidorna. Det var - 10 grader så först frös jag lite om ben och händer. Men efter nån kilometer var jag helvarm! Det var riktigt skoj att åka efter 5 km-slingan även om det är rättså kuperat med rejäla uppförs- och nerförsbackar. Jag hade lite bakhalt och fick saxa och höll på att ramla i en nerförsback, men lyckades tillslut parera och hålla mig på benen! Men roligt såg det säkert ut ;) Tur att jag i princip var ensam i spåret en fredagkväll.. Så när det blev rejäl snöstorm på lördag kände jag mig ändå rätt nöjd över att ha åkt skidor i fredags. Har bara åkt 15 km än, men det var en vis gammal man som en gång sade att det är antalet gånger man står på skidorna som är det viktiga inte hur många km man åkt. Vill gärna tro det ;-)

Annars har vi myst hemma och Noah har julpysslat en snögubbe och julkort och teckningar till mormor & morfar. Jag har bakat saffransskorpr och gjort rocky roadgodis och Thomas bakade en mjuk pepparkaka igår <3 Igår hade vi trevligt glögg & julfika och lekbesök av Axel, Svea, Johanna & Magnus.

Alexander & Noah fick öpnna sitt nya Nintendospel (som de fått gemensamt) och tillhörande FIFA 2013 spel och Ice Age 4 spel på lördagsmorgonen. Vi kommer inte att ta med Nintendospelet till Överkalix så därför fick de öppna det i helgen redan. A har spelat väldigt mkt på FIFA-spelet under helgen. N har testat sitt spel lite, men han tycker nog det är lite svårt än.

Alexander & Axel leker och spelar spel så bra ihop och är så bra kompisar, de är på precis samma våglängd, har liknande intressen (fotboll, fotbollskort & Nintendo;) och skrattar åt samma skämt. osv. De yngre barnen (Svea är 5 år och Noah fyller ju 5 år i januari) är inte alls på samma våglängd eller gillar samma saker. Så man kan säga att de bägge halvdissar varandra, kollar knappt på varandra, men så är det ju ibland. Sånt kan ju ändras med tiden. Lite trist är det eftersom vi umgås som familjer och när de var mindre så lekte de ju med varandra. Men som förälder kan man inte påverka så mycket, har jag märkt. Jag & Johanna försöker erbjuda dem olika spel och lekar men de vill inte göra nåt. N vill sitta och titta på vad de stora grabbarna än pysslar med..







Noah var pepparkaka på luciafirandet på dagis <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..