Gott slut och Gott nytt år!!

Gott nytt år alla ni fina, fantastiska, fräsiga mamas därute! Tusen tack för att vi fått vara en del av era liv det här året, och tusen miljarders miljoners tack för alla fina mail och Facebookmeddelanden vi fått från er - det TOKPEPPAR ska ni veta! ☺☺☺ Nästa år ska vi göra allt vi kan för att kunna erbjuda er ännu mer och bli ännu bättre! Megakram från oss, vi ses på andra sidan! <3 //Vanja & Malin

Önskar er alla ett riktigt Gott nytt år!!

Summering av 2012.

Tack världen för ännu ett år när jag och mina närmaste fått vara friska, glada & lyckliga! Visst händer det ibland att man har sina down-perioder, men i det stora hela ha 2012 varit ett bra år för oss i familjen.

Dock har det varit ett oroligt år ute i världen med krig (främst Syrienkrisen, men även på andra platser), ekonomisk kris i Europa & USA, hög arbetslöshet & miljöförstöring och naturkatastrofer runt om i världen. Det är klart att man tänker på hur det som händer i stora världen påverkar oss i lilla Sverige.. Och främst på hur kommer världen som våra barn växxer upp till att se ut?

Efter 2011-års stora händelse: vårt bröllop med all planering, bröllopsresa och möhippor/svensexor har 2012 varit ett år med mer fokus på barnen och jobbet. Och under 2012 har jag nog mest njutit av att vara i hemtrakterna och vara ledig, vara ute i skogen i Norrbotten eller i Sundsvall och ta en joggingtur eller skidtur. Det är frihetskänsla!

Jag listar några händelser.

Årets musikhändelse 1: Coldplaykonserten den 30 augusti på Stockholms stadion

Årets musikhändelse 2: Konsertfesten med Kent & Bryan Adams på Norrporten arena i Sundsvall andra helgen i augusti :)

Årets idrottshändelse: för mig alla Alexanders fotbollsmatcher i serien för pojkar 04 med Selånger fotboll. För resten av familjen: Fotbolls VM i Polen & Ukraina. Mycket fotboll har det blivit ;)

Årets jobbhändelse: Jag bytte jobb! Slutade på Försäkringskassans omprövningsenhet och började som arbetsförmedlare i Timrå i mitten av februari. Ett mycket bra beslut för mig :) Jag trivs bra med att vara ute och träffa arbetssökande & arbetsgivare och har roliga och bra kollegor med det lilla kontoret i Timrå! Att sitta bakom en dator och skriva beslut dag efter dag, passar i längden inte mig, även om mina 3 år på FK gett mig mycket erfarenheter och insikter och möten med härliga kollegor.

Årets familjehändelse: vår semester till Mallorca under midsommarveckan. Supernöjda barn och föräldrar :) All inclusive is the shit ;)

Årets lilla familjehändelse: Jag och Noah tog en egen tripp med tåg till Göteborg i slutet av juli. Där väntade mormor & morfar på oss och vi bodde hos Mtilda & Anton. Vi hann strosa på stan och i Slottsskogen, kolla in dinisaurieutställningen på Universeum och träffa min kusin Josefin & hennes 2-åriga dotter Estelle.

Årets tjejhelg: Gick till Stockholm med barndomsvännerna <3 Vi hann emd massor såsom Dirty dancing musical, god mat & gott vin, shopping & party på Golden Hits!

Årets kompishändelser: Fyra nära vänner har fått tillökning i sina familjer. Barndomsvännerna Jessika och Gabriella fick bägge sitt första barn. Jessika fick en Love och Gabriella en liten Nils <3
Mina tre närmaste vänner från studentiden har fått sitt andra barn. Annika fick en Sofie i mars, Ulrika en Gustav i maj och Mona-Lisa en liten Ida-Maria den 28 juli. Min kusin och hennes man har även fått sin efterlängtade adoptivdotter, Estelle <3 Så många dop och firande av nyfödda har året bjudit på. Kan nästa år bjuda på något bröllop måntro??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..