Hemma igen...

Nu är vi hemma igen. Det var som vanligt med blandade känslor vi lämnade Överkalix och familjerna och goda vänner. Men så skönt när vi äntligen var framme hemma i vårt eget hus i Sundsvall <3

På vägen hann vi med ett till besök hos goda vännerna Mona-Lisa och Magnus & Maja-Stina i deras nya hus i Täfteå. Det är nära vänner som jag & Thomas känt i snart 14 år <3 och vi brukar försöka passa på att ses när vi har vägarna förbi Umeå eller de förbi Sundsvall.

Lika bra som jag trivs med att vara i Överkalix och med den härliga naturen, föräldrar och vännerna, lika bra trivs jag/vi i Sundsvall. Jag gillar Sundsvall som stad, de fina stenhusen, bergen, närheten till havet, vårt hus, våra fina vänner såklart och faktiskt mitt jobb oxå ;) Lycklig över att ha två platser som är "hemma". Det är bara synd att det är 65 långa mil till Överkalix, det gör ju att man helt enkelt inte orkar åka dit så ofta som vi egentligen skulle vilja. Önskar även att vi hade en egen liten stuga att bo i, eftersom man ju trots allt tär på varandra när man bor hos sina föräldrar i flera veckor.. Vi har ju dessutom två busiga barn som inte är så bra på att visa hänsyn än ;)

Märker på Alexander att han trivs bättre här, det märks mer ju äldre han blir. Egentligen inte så konstigt med kompisar, sitt rum och saker och tryggheten. För honom och Noah är ju Sundsvall givetvis hemma :) Noah är fortfarande väldigt nöjd med att vara hos mormor & morfar och farmor o farfar och jag har dessutom fler vänner med barn i hans ålder. Räknade ut att jag bott snart 14 år i Sundsvall! Galet länge och längre tid än jag bott i Överkalix. Jag bodde mina första 11 år i en liten by som heter Lahnajärvi och ligger i Pajala kommun. Vill åka dit och visa mina pojkar den lilla byn, men det blev inte av i sommar.

Vackra Överkalix..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..