Göteborg..

I helgen har jag och Noah varit på minisemester i Göteborg.

Mina föräldrar var även där på besök och Matilda & Anton såklart :-) Helgen har varit toppenbra. Det enda som saknades var väl att även jag hade kunnat gå på den bejublade Bruce Springsteen konserten igår ;) Mamma hade fått biljetter till "Bossen" i 60-års present av mig & syster med familjer. Anton & Matilda lyckades på slutet få tag i egna biljetter. Noah & jag hörde konserten rätt bra genom fönstret i alla fall :-)

Vi hade från början funderingar på att åka hela familjen, men alla hotell var ju fullbokade pga Bruce-konserten och det skulle ha blivit väl så trångt i systers 2:a. Nu sov jag & N på soffan (stor soffa) och mamma och pappa på en stor luftmadrass i samma rum. Det var mysigt åka bara jag och lillkillen. Men nog har vi saknat T&A. Vi började fredagen med att åka till Slottsskogen och lekparken Plikta för att där träffa min kusin Josefin och hennes lilla dotter Estelle. Barnen lekte och sedan fikade vi och försökte hinna prata så mkt som möjligt om det ena och det andra, det var himla skoj att vi lyckades få till en träff! Mamma & pappa mötte sedan mig och Noah i Slottsskogen och vi käkade lunch. Lite senare kom även Anton & Matilda och vi gick runt och tittade på djuren. Sälarna och pingvinerna var favoriterna :-) Sen blev det fika och glass och efter det en tur ner till hamnen, för att titta på båtarna och njuta av det härliga vädret! Sedan käkade vi en god middag tillsammans innan A&M drog vidare på egna äventyr och jag, N, S & H åkte hem med bussen till lgh.

I lördags blev det shopping på stan och Universeum. Noah uppskattade besöket på Universeum väldigt mkt och speciellt dinosaurieutställningen :-) Väldigt lyckat! Jag & N shoppade även loss i souvenirbutiken :-) N valde en velociraptor-dino och ett dino-ägg och A har fått utgrävningskit och dinosuarieägg i present när vi kom hem ikväll :)






 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..