Intensiv vecka 8..

Denna vecka har gått rekordfort! Så blir det ju ofta när man håller på med något nytt.

Jag har haft utbildning i tre och en halv dag och sedan varit med min kollega/handledare och fattat beslut på hans instruktioner och varit med på möten med arbetsgivare. Efter flera dagars utbildning var det kul och givande att göra praktiska saker! På skolan är det fullfart för Alexander med många härliga vinteraktiviteter. De åker skidor även på fritids-tid. De jobbar med vatten-tema, månghörningar och bokstaven Ö.  Efter sportlovet blir det simträning på idrotten så det känns skönt att vi inte anmälde till simskola en termin till, nu är han ju så nära att kunna simma. Ev. kan han ju gå en intensivkurs på Mallorca i juni, om han vill det.

Helgen har bjudit på superfint vårvinterväder. Tyvärr har Thomas varit krasslig (är på bättringsvägen nu) och N är förkyld med lite ögoninflammation. Igår var jag o barnen ute en stund och sedan åkte jag 3 km skidor med min store son =) Idag har vi varit till Hulibacken och åkt snowracer där. Sedan blev det varmchoklad och efter det en lång skidtur i solen för mig och Alexander! N lekte med bilar och när vi kom tillbaka hade T & N gjort våfflor! A orkade åka 4-5 km men var rejält trött sedan. Vet inte om det var på gränsen för långt, men han återhämtar sig fort och är ju inte den som ger sig i första taget.

Det har varit möte om fotbollen och träningen kommer att dra igång i april. Alexanders lag ska vara med i en serie i år, det blir spännande att följa :-)

Snart är det sportlov och i år kan jag inte vara ledig så mkt, ev. en dag. Thomas ska på en kurs den veckan så han kan inte heller vara ledig. Han har blivit ledande montör på ett bygge (delat ledarskap med en kollega) så därför ska han utbilda sig om det. Som tur är kommer mina föräldrar på onsdagen under sportlovet!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..