Skolavslutning

Idag har Alexander haft sin första skolavslutning på Sticksjöskola. Både jag & Thomas har varit lediga idag och varit med i skolan och tittat o lyssnat när barnen sjungit & rektorn talat. Mysigt att få sjunga Den blomster tid nu kommer :-) Efter själva skolavslutningen var det en kort återsamling i klassrummet o barnen fick sina sommaruppgifter (nästa skolår är temat: regnbågen) och säga hej då till fröken Annika som de inte kommer att ha nästa termin. Alexander, Alvin, Oscar & Jonathan hade köpt en gemensam present som de lämnade till Annika :-)

Efter skolavslutniningen  åkte vi ner på stan & åt lunch på 1891. Sedan gick vi en sväng på stan & Alexander fick en avslutningspresent (Starwarslego) & nya gympaskor (de tredje för i vår/sommar!!), eftersom han slitit ut de andra paren., Jag köpte nya löparskor & en bikini (som jag inte är helt nöjd med, men den får duga!) en pocketbok, leggings. Hittade även kjolar o klänningar som jag ville prova, men T&A orkade inte vänta, men på fredag ska jag och min syster på stan så det är lugnt, jag hinner ;-)

På väg till skolavslutningen

I gympasalen med klasskompisarna

Kramar fröken Annika :)

Bygger med nya Starwarslegot

Mina nya löparskor :)

Alexanders fågel (temat har varit vingarnas år)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..