Vecka 7


Denna vecka som snart är slut har varit intensiv, men bra eftersom vi hållit oss friska :-)

Veckan har varit full med aktiviteter och olika besök. Thomas har fackkurs varje måndag i februari, Så jag o barnen myste med en enkelmiddag på alla hjärtans dag - blodpudding o bacon + sylt. Vi fikade även en alla hjärtans kaka o barnen fick presenter, varsin liten alla hjärtansdag mus. N fick en grå o A fick en brun.

Noah har haft utvecklingssamtal på dagis och varit på sitt första tandläkarbesök denna vecka. Thomas var med Noah o det hade gått över förväntan. Han öppnade munnen utan protest o hade sjungit "bockarna bruse" för tandsköterskan :-) När de var klara fick han välja en liten leksak o valde en mini hammarhaj :-)

Alexander har jobbat med matteuppgifter på skolan både praktiskt o i boken, och de har kommit till bokstaven Ö i bokstavsboken. Fröknarna Annika, Anna-Karin & Nada berättar att barnen vill skriva mycket o de har fått egna ordlådor som är fulla med ord som de vill lära sig att själva skriva o läsa. I måndags fick jag & Thomas ettalla hjärtansdag kort av Alexander :-) På torsdagar har Alexander judo o denna vecka skjutsade Thomas Alexander & kompisen Alvin.

Jag har träffat Malin & Matilda i tisdags o jag & Matilda gick o tittade på kläder - speciella fina kläder :-) Sedan fikade vi med Mallan på Barrista. Igår slutade jag efter halva dagen o hämtade barnen tidigt o vi åkte till stan o fixade As glasögon (som var snea igen) och sedan kl 15. gick vi på barnteater med Elin, Emelie o Jenny på Kulturmagasinet. Jättebra teater och mingel innan med cider, salta pinnar o godis. Jättemysigt!

Idag har Alexander lekt med Alvin hemma o hos Alvin. Under tiden passade jag, T & N på att åke på modevisning mm. Jätteskoj, men mest för mig :-) N var nöjd eftersom han fick godis o dansade till musiken. Det är superkallt idag, trist. Så det blir inga skidor. Kanske imorgon? Nu ska vi åka ner på stan o äta middag på Allstar :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..