Längtan..

Idag längtar jag - jag längtar efter sommar och sol, lediga dagar med barnen och min Thomas. Jag längtar efter min mamma som bor i Överkalix och efter min syster som bor i Göteborg. Fy, vad det är trist att bo långt ifrån de man älskar! Det är faktiskt inte kul alls :-(  Jag saknar min kära lillasyster jättemycket och det känns trist att man missar så mycket i varandras liv.

När jag var yngre så brydde jag mig inte lika mycket, världen känns ju nästan oövervinnlig  när man är ung och att åka över halva Sverige för att komma hem till mamma o pappa är inte hela världen ;-) Å, det är det ju inte nu heller, men man saknar den dagliga kontakten eller veckokontakten. Speciellt sedan jag fått barn så känns det extra trist att deras morfar och mormor o moster bor så långt ifrån oss. Men om två veckor ska vi åka upp till mina och Thomas föräldrar som alla fyra bor i Överkalix. Det ska bli SÅ härligt :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..