Sushi & fika på Tant Ancis & fröken Sara

Idag har vi ätit sushi till lunch på jobbet. Jag gillar laxsushin mest så idag köpte jag endast lax, och det var smaskens :-) Ikväll ska jag fika (sallad eller macka) på Tant Ancis & fröken Sara med två tjejkompisar. Det blir säkert också väldigt gott och trevligt!

Jag håller ju på med GI/low carb high fat men denna vecka har det inte gått så bra. Det funkar helt ok att inte äta godis, fika osv men kolhydraterna har det inte gått bra med i veckan. Idag blev det ris i sushin och igår blev det hårdbröd till avocadon och några fullkornskex på kvällen. Men om man ska se det från den positiva sidan så äter jag iaf mkt nyttigare än innan och under jul ;-) Jag äter bara mörkchoklad o har börjat tycka att de tär godare än ljus! Jag har funderat på att köra en kickstart med pulverdiet, testade det i höstas. Men det är inte riktigt min grej, tycker det är så fruktansvärt äckligt! Och så vill jag ju träna o det tycker jag inte att jag har energi till när man inte äter riktig mat. I söndags åkte jag skidor men har nu fått en irriterande hosta och känt mig allmänt hängig i veckan så jag tänkte vila tills på lördag eller söndag. Barnen är snoriga o småförkylda så det kan vara nåt liknande som jag fått. Annars har jag känt mig peppad att träna efter jul o tyckt att det är riktigt skoj med både gympa o spinning och skidor förstås :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..