Simskoleavslutning, tjejmiddag & förkylda

I fredags hade vi myskväll med två Disneyfilmer - Micke & Molle och Björnbröder 2. Vi åt tacogratäng och tände en massa ljus. När barnen somnat drack jag & T lite vin och myste i soffan, tills jag som vanligt somnade..

Igår - lördag så var det sista simskolan för Alexander. De hade avslutning med glass och man fick veta om & vilka märken de klarat. A hade klarat guldfisken & skölpaddan så vi inhandlade dessa. Simskolan har varit jättebra och Alexander har lärt sig simma lite grann. Cirka 10 meter. Vi har funderat på att fortsätta eftersom simning har man alltid nytta av, men Alexander är mer intresserad av att pröva på judo så vi har bestämt att han ska få pröva på det nu i 6 månader.

Igår kväll hade jag tjejmiddag för fyra f.d kollegor, som jag jobbat med under min tid på Migrationsverket i Sundsvall. Bjöd på medelhavsinspirerade smårätter. B la pesto, bröd, parmaskinka, pastasallad, sallad med fetaost & jordgubbar, färskost med gräslök, brieost, olika sorters kex, päron, vindruvor, vaniljpannacotta med hallon & pistagenötter, mörkcoklad & bubbel & vin såklart :-) Vi hade en trevlig kväll & hann uppdatera oss lite på varandras liv :-)

Jag har blivit superförkyld :-(  Det bröt ut inatt. Noah är också förkyld. Bläe vad trist! Vi är lediga imorgon eftersom A har höstlov denna vecka. Planen är att jag ska jobba onsd & torsd, sen är vi lediga igen på fredag. Vi får se hur vi mår, framförallt Noah.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..