Besök av mormor & morfar, disco, fika på stan & middag för två :-)

De senaste dagarna har det varit fullt upp, men med roliga saker :-)

I onsdags eftermiddag kom mina föräldrar/barnens mormor & morfar på besök. De har åkt hem idag och det känns tomt :-(  På senare tid har jag känt att avståndet till Överkalix är extra långt. I torsdags var Noah ledig med dem o de hade haft en mysdag. Helst mormor & N hade myst med skogspromenad, lek & bokläsning & vilat tillsammans mitt på dagen. Morfar ansvarade glatt för att hämta Alexander från skolan kl 13 och de hade umgåtts resten av dagen. När jag kom hem från jobbet kl 17 så väntade middag på mig. Mammas köttfärsås & spagetti, mums :-)

I fredags var jag & Alexander också lediga så vi passade på att umgås allihopa utom T som jobbade. Han fick iaf njuta av god middag på kvällen, som han slapp laga o behövde inte diska heller ;) Jag, barnen & morfar & mormor var på stanpå dagen och shoppade lite (kläder o leksaker till barnen ;) och så tog vi en fika på cafe 1891.  Brukar ofta fika där när de är på besök, så det har blivit lite som en tradition :-) På fredagkväll var det dags för Alexander att gå på sitt första disco. Han var taggad & förväntansfull. Jag sprejade hans hår o han valde kläder! Efteråt var han nöjd o bubblande pratsam, så det verkade lyckat! Igår - lördag var jag med A på simskolan & sedan var A & N med morfar & mormor medan Thomas & jag strosade på stan, tog en kaffe på Waynes & shoppade lite (jag). Vi avslutade dagen med en god & mysig italiensk middag på Invito :-)

Kommentarer

  1. Härligt med lite egen-tid för dig och T. Och såklart kul med besök hemifrån.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..