Fredagsmys med Noah & Alexander

Underbara fredag :-)

Det bästa med att jobba heltid är att man uppskattar fredagarna så himla mycket! Kan inte komma på så mkt annat som är bra, jo en hel lön är ju inte fel heller! Fast det blir det ju sällan ändå på grund av all tillfällig föräldrapenning. Hela helgen uppskattas naturligtvis men fredagen är så bra för att man har en hel helg framför sig.

I kväll är T på företagsaktivitet och fest. Jag hämtade först Noah på dagis vid halv fyra tiden och sedan hämtade vi A på fritids och gick direkt till pizzerian i Granloholm och köpte med oss två pizzor :-) Till pizzan blev det cola för mig & A och mjölk för N. Efter middagen kollade vi en stund på Djungelboken på dvd och A spelade lite dataspel. Av en slump bläddrade jag bland tv-kanalerna och kl 19 började Djungelboken 2 på Disney Chanel. Vilken timing :-) Ingen av barnen hade sett filmen och inte jag heller så vi bänkade oss fort med godis till barnen & kaffe till mig. Nu sover barnen & jag smuttar på ett glas vin.

I helgen ska jag försöka ta det lugnt, städa & baka, laga en god middag. Känner mig trött o allmänt hängig. Våra nya lokaler på jobbet är inte alls bra. Känner av allergin & astman mer än på flera år. Blir så trött av det & orkar inte koncentrera mig på jobbet som vanligt! Helt sjukt att det ska vara så :( A har simskola imorgon men annars har vi inga planer. Känns himla skönt! Om vädret är bra ska jag ta en lång powerwalk/joggingtur imorgon. Behöver verkligen det! På söndag kommer goda vänner på fika eftersom Alexander fyllt år och jag fyller år imorgon :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..