Tankar..

Tänker på hur livet flyger fram och ibland hinner man inte med. Jag försöker att leva i nuet, speciellt när jag är ledig med barnen. Och inte planera framåt hela tiden, risken är att man inte njuter av stunden, eller ens är medveten om ögonblicket. Men jag kommer ändå ofta på mig själv att planera framåt, "imorgon" ska vi göra det, senare i höst eller nästa år då ska vi resa dit eller köpa den saken, osv.

Har vi njutit av semestern? Oja, det har jag verkligen. Men har jag ändå planerat framåt. Rätt mycket, i alla fall i mitt eget huvud ;) Men jag försöker ta våra på stunder i nuet mer än förut. Att leva tillsammans med en man som är världens planeringsmänniska är inte heller så lätt ;) Han kan inte leva i nuet mer än nån timme så ska han planera. Idag har vi planerat inköp av möbler till hemmet i höst & det tycker jag är jättekul så det går bra ;)

Ikväll somnade Thomas faster Birgit in för gott. Hon var nästa 79 år och har varit sjuk & svag den senaste tiden så det var ganska väntat. Vi träffade henne senast under julhelgen 2012. Thomas kommer att åka upp till begravningen men jag & barnen följer inte med denna gång.

Det hr varit många påminnelser den senaste tiden, om att livet inte är för evigt och att vi endast har våra nära & kära till låns. En kär barndomsvän förlorade sin pappa i cancer i juni och jag var på begravningen när vi var uppe & förra veckan gick en kollega från Migrationsverket bort i cancer. Jag såg henne på stan i juni. Livet är så skört. Min faste Alice somnade också in i våras, efter en långtids sjukdom i cancer. Min pappas äldsta syster 87 år. Thomas barndomsvän förlorade sin mamma i samma sjukdom i våras. Cancer är en fruktansvärd sjukdom. Allt detta får mig att tänka på att det kan vara mina föräldrar nästa gång eller Thomas.. Och vi bor så långt borta och ses så sällan, önskar vi kunde ses oftare. Ikväll ville Alexander ringa mormor & morfar och säga till dem att han saknar dem <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..