Överkalix semester..

Nu har vi landat i Överkalix sedan några dagar. Skönt att slappa & umgås med nära & kära. Vi är dock lite rastlösa på grund av det tyvärr mestadels tråkiga vädret. Inget bad & solande ännu.

Hittills har vi hunnit med att umgås med syster/moster Matilda, Anton, goda vänner och såklart mest med barnens mormor & morfar och farmor & farfar. Vi åker mellan dem och blir bjudna på lunch & middagar. Lyxig värre :-) Thomas & jag åt en barnfri och mysig middag med Carro & Peter i fredags på Grand Arctic Hotel och jag har lunchat med tjejerna på Brännvalls i två och en halv timme idag. Härligt! Vi hann prata av oss en liten del :-)

Thomas & barnen har fiskat med farfar Ola och staplat ved idag. Det tyckte bägge barnen var riktigt kul! Utaktiviteter och kroppsligt arbete is da shit ;) Igår var vi upp på Brännaberget & tittade på utsikten och hade med oss fika. Ikväll har vi hälsat på min moster Lena och Kurt.

Jag var och sprang efter en skogsstig med Thomas & Alexander i fredags och ramlade på en stor rot och slog då mitt pekfinger så illa att det blev dubbelt så stort & blått. Haft rätt ont men åkte till VC och kollade upp det & det var inte brutet. Skönt. Har det lindat så det ska vila bättre och hoppas det har gått över om några dgr.

På onsdag den 18 juli firar jag och mannen 16-årsdag och ska ta in på hotell imorgon kväll och äta en god middag. Kanske blir det lite champange oxå?!


En glimt av mammas trädgård..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..