Skidor & halt ute

Då var det måndag igen! Helgen har gått superfort! thomas jobbade hela lördagen o jag & barnen var hemma o myste, pysslade, lekte o såg film. Vi åkte också en sväng till Birsta mend et blev bara Toys n rus, ICA Maxi och Max. Jag testades Maxs GI hamburgare o den var faktiskt helt ok, väldigt mättande med fullkorns o linfröbrödet. På Toys n rus var vårt uppdrag att köpa en födelsedagspresent till Alexanders kompis Axel som hade 6-års kalas på söndag. Jo, vi lyckades till slute med det, men kom även hem med en Starwars gubbe till A och en dinosaurie till N (de var iaf på rea). Jag är så dålig på att vara ståndaktig när det gäller shopping :-( Thomas hånade mig när han kom hem o såg våra inköp, eftersom jag flera ggr sagt att vi inte skulle köpa nåt till A & N då det nyss varit jul o N fyllt år...

I fredags kväll var jag på trygghetsvandring med det lokala skolrådet på Sticksjöskola. Det gick bra men det var kallt o inte mkt barn el ungdomar ute. Igår (söndag) var vi hemma o myste på morgonen o sedan skjutsade jag A till Axel på kalas o jag & T städade, tvättade o N byggde/lekte med lera. Sedan blev det en skidtur på 4 km i Hulispåret för mig, så kul! :-) Hade supergild men så bakhalt oxå, men det är smällar man får ta när man inte vallar så bra! Thomas rullade köttbullar under tiden & gjorde rotfrukter o grönsaker i ugn så middagen var klar när jag hade duschat. Perfekt med både en händig man & en som kan laga god mat :-)

Kommentarer

  1. Håller med. En händig man och bra kock är super! =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..