När blev det fult att bry sig om andra?

Vet ni vad jag blir trött på? Att många vänder utsatta grupper mot varandra. Asylsökande mot uteliggare. Fattiga barnfamiljer som går på socialbidrag mot tiggare. Vad hände med allas lika värde? Alla kan inte hjälpa alla men vi kan alla hjälpa någon.

Och jag menar INTE att man inte får ha olika åsikter & att alla måste tycka som mig, utan det är otroligt viktigt för demokratin med debatt. Men på facebook och andra sociala medier uttrycker många sig så hatiskt mot varandra och det känns som att vi är på väg mot ett samhälle med mer hat är kärlek. Jag försöker sprida det jag skänker mellan olika organisationer. Och framförallt vill jag lära mina barn att vara givmilda & omtänksamma!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..