Veckans bästa..

Lördag & veckans bästa är tillbaka :)

1. SPT-samtal med Alexander på Engelska skolan (Student-parent-teacher - som utvecklingssamtal ungefär.) Det går fantastiskt bra för vår storkille i alla ämnen! Jag är mycket stolt över honom. Och det skulle jag vara oavsett, men klart jag blir glad att det går bra & han är duktig i skolan. Han verkar ha det lätt i de flesta ämnen & både matte och engelska går så bra som det kan, och jag är extra glad att han har lätt för matten. Han är tävlingsinriktad och vill göra bra ifrån sig på prov, grupparbeten så Engelska skolan passar honom. Hans mentor är väldigt bra & trevlig och bra på att hela tiden prata med honom och de kom överens om vad han ska göra för att utvecklas i svenska. Vi lyssnade bara och var glada. Håll i detta Alexander :)

2. Utmaning för mig i onsdags. Jobbrelaterat.
Vi får se hur det gått, besked inom två veckor. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, tycka & känna om detta än, men det visar sig.

3. Myslördag med familjen idag <3 Bio & middag på stan.
Vi skulle se Big Hero 6 men det var slutsålt! SNopet, men vi var där i sista minuten för att jag & Alex är så sega, men det blev Paddington som var en feelgod film med mycket hjärta. Noah tyckte den var sorglig & bra och vi andra blev väldigt positivt överraskade. Så ibland blir det bra även om det inte blir som planerat :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..