Sportlov..

Barnen har sportlov denna vecka och vi kom hit till Norrbotten i måndags. Underbart med miljöombyte och träffa nära & kära! Efter alla baciller behövde vi verkligen ladda våra batterier med sol, snö och umgås med nära & kära.

Thomas har hunnit vara mycket hos sina föräldrar. Min syster var ledig i onsdags och kom hit från Lule för att umgås med oss <3 Vi åkte lite längdskidor & grillade korv & hamburgare i grillkåtan på Lappberget. Hon hann även spela en massa spel med barnen & läsa mitt personliga brev ;) I onsdags hälsade jag på min vän Carro och fick för första gången träffa hennes nytillskott, lille Vidar.

Igår och idag har vi varit på Dundret, Lappland. Alexander och jag har åkt en massa slalom och idag prövade även N på att åka lite slalom i barnbacken. Han tyckte det var svårt men kämpade på några åk innan han gav upp. Jag försökte peppa honom att åka mer, men det var inte läge.. Vi har bott på Dundrets lägenhetshotell och det var fint & fräscht, men stuga är ännu mysigare konstaterade vi :) Alexander & jag åkte i de flesta backarna utom de svarta. Att åka upp till toppstugan & åka soldalssvängen tillsammans med honom var riktigt mysigt och många härliga barndomsminnen dök upp. Noah & Thomas åkte längdskidor igår och det var riktigt fina spår och soligt, så även de var nöjda :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..