Träningsutmaningar..

Nu är det dags att komma igång ordentligt med träningen igen! Efter jul har jag åkt skidor med glädje men den andra träningen har blivit mest sporadiskt (en gång i veckan och lite halvhjärtat).
Höstens mål är att springa Tjejmilen, 5 september 2015 tillsammans med barndomsvännerna :) Ska bli riktigt skoj!

Och nästa vinters mål blir Tjejvasan i slutet av februari och att åka på en bättre tid än när jag åkte 2009 (då åkte jag på cirka 3.30 timmar). Åkte Halvvasan (45 km) för två år sen, 2013 på 4.15 tim, vilket var mycket bättre per mil.. Kan inte jämföra med Öppet spår på 90 km förra året, då det var så mkt tyngre, längre o jobbigare..

Igår var jag på gymmet & har träningsvärk idag, så härligt känna av musklerna igen! Vädret ser ut att bli soligt & fint i helgen och det är för lite snö kvar här för att man ska kunna åka skidor, så i helgen blir det årets premiär joggingtur :) Det är mitt mål att träna minst tre ggr i veckan - två ggr kondition & en styrketräning (eller två om det hinns med).

Avsockring och äta nyttigare igen. Mindre kolhydrater för mig och mer frukt & grönt och framförallt mindre socker! Jag fattar inte att det ska vara så svårt för mig att hålla mig ifrån fika, mackor och pasta..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..