Skolvecka & mina sista lediga dar..

Denna vecka är min sista lediga vecka. Sommarvärmen är över och skolan börjar på onsdag! Noah börjar 6-års på Sticksjö skola och blir skolbarn & Alexander ska börja på Engelska skolan.

Känns lyxigt vara ledig än. Har valt att ta ut föräldrapenning denna vecka & vara med Noah när han börjar 6-års och även hinna med att följa A till Engelska skolan, första dagen i 4C på en ny skola. Vi ska åka buss tillsammans första dagen. Noah börjar på eftermiddagen så vi hinner följa A som börjar kl. 9. Har kollat jobbmailen och svarat på akuta mail, sen har jag ju toppenkollegor som sköter det som är "akuta ärenden" (om det finns nåt som kan kallas akut på en arbetsförmedling, det är ju inte akuten på sjukhuset direkt ;)

Idag har vi hälsat på fritids & varit till Birsta och köpt en skolväska till Noah, bytt fotbollskort på Toys n Rus och köpt regnställ till Alexander samt lite andra kläder till dem från outlet Lager 157 och en grå kofta till mig.
En ny grå kofta behövs för att inviga hösten :-)

Idag kommer Linas matkasse, den första för i augusti. Känns inspirerande med nya och nyttiga recept! Jag har även börjat projekt avsockring & trappar ner med pasta & bröd. Lite ont i huvudet idag men annars går det hittills bra. Barnen har dock tjatat om både cola & kakor. Men nu är det slut med det för ett bra tag! A ska få dricka cola på sin födelsedag (17/9), men han vill hellre göra det är äta tårta ;) Igår var jag på gymmet, första gången sedan i maj! Har träningsvärk idag, men det känns bara bra!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..