Höstkänsla & söndagsångest..

I helgen har jag haft höstkänsla. Mycket grått & regn. Men jag hoppas det blir några fina och soliga höstdagar snart så vi hinner plocka lite bär och göra skogsutflykt och grilla korv.

I fredags var vädret helt ok, sol varvat med regnskurar. Jag var ledig och tog en lunchjogging tur i ryggisspåret i skogen vid sjukhuset. Noah var på sexårs/förskoleklass och Alexander på skolan. När Alex kom hem vid halv tre åkte vill in till stan och gick på bibblan på Kulturmagsinet och på HM och köpte nya jeans till A. På kvällen lagade jag & T en nyttig tomatsoppa med räkor. Den var god men föll inte barnen i smaken så de fick äta lite pasta till räkorna. Igår blev det slapparlördag för barnen och jag & T storstädade och rensade i Ns rum. N har så mycket leksaker som han aldrig leker med & nu blev det tomt i hans rum. Vi hann även med en shoppingtur med pojkarna, de behövde bägge nya kläder & A behövde inomhusgympaskor.

Igår gjorde vi sista maträtten från Linas matkasse för denna gång. Kyckling carbonara med parmachips. Det var jättegott! Ett glas rött vin till förhöjde smaken :) Det är mysigt med höst också. Vi tände ljus & såg äntligen Hungergames Catchingfire med Alexander :)

Jag börjar jobba imorgon. Efter en lång & härlig semester. Söndagsångest delux alltså. Men snart är jag inne i jobbhjulet igen.

Fredagsrundan i härlig skog!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..