Pollenchocken..

Jäkla pollenallergi.
Nu är det Noah som drabbats mest. Han har i flera veckor varit täppt, nyst, kliat och haft röda ögon och är trött på e.m och kväll.

Men de senaste nätterna tycker jag att andas ovanligt tungt och snarkar högt (han snarkar inte alls vanligtvis). Nästäppan vill inte heller släppa trots allergi nässpary. Jag misstänker astma pga pollenallergin. Pratade med rådgivningen på Vårdcentralen Centrum. Men hon verkade inte ha mycket koll tyvärr :( Hon pratade om att jag skulle ge honom kortison nässpary, men alla kortisonnässpray är för äldre barn från 12 år, vissa från 18 år. Om inte läkare rekommenderar annat. Hon pratade om att duscha av honom och byta alla kläder, vara inne. Allt det vet jag ju som själv har allergi. Men de är ju ute på förskolan. Vi fick ingen läkartid idag utan prövar med allerginässprayet några dgr till.  Så lite less.

Det är övergående med pollenallergi, men tycker så synd om honom när han nästan inte kan andas på natten. Jag som är vuxen kan ju hantera allergin på ett helt annat sätt och tänka på att inte klia mig i ögonen, inte träna utomhus osv, men han kliar ju sig hela tiden med smutsiga fingrar och springer och leker och drar in pollen när han blir anfådd..

Kommentarer

  1. Stackars Noah! Så jobbigt med andningen och all pollenkänning. Förhoppningsvis kan läkaren hitta något som underlättar för honom.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..