Stress..

Jag är så himla stressad just nu. Alldeles för mycket på jobbet och hemma just nu. September är en jobbig månad i alla fall i år! Har fått avboka privata saker för att orka med. Detta är ju inget ovanligt i vårt samhälle och att jobba heltid och ha två relativt småbarn som ska lämnas, hämtas och har aktiviteter tar ju tid och energi. Många brottas med vardagsstressen. Men det stör mig när jag inte hinner med! Det stör mig även & ännu mer att inte vara 100 procent närvarande när barnen har frågor eller funderingar och när jag följer med dem på aktiviteter.

Jag är glad & tacksam att jag har Thomas som är en minst lika delaktig förälder som jag och gör mer än jag gör av vardagssysslorna på veckorna. Annars vet jag inte hur det skulle gå. Sen bör man lämna jobbet helt när man går hem, men i min typ jobb är det lätt att fundera över ärenden & lösningar även på fritiden. Det tar mycket energi.

Ser framemot att göra en liten utflykt med familjen i början av oktober. Fira att A fyllt år 17/9 och att jag ska fylla år den 9/10. T & jag tar semester en fredag, A tar ledigt från skolan och vi ska åka bort och bo på hotell, umgås & göra roliga saker. Längtar! Funderar på att åka upp till Norrbotten under höstlovet. Vore väldigt trevligt och avkopplande komma till mamma & pappa. Men det beror på hur många dar jag kan ta ledigt, för jag vill inte stressa "hem"  om jag bara är ledig  2-3 dagar..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..