Söndagsfix..

Söndagsfix här hemma är det vi pysslat med mest idag. Jag försöker sortera bland våra kläder. Men det är långt ifrån klart. Barnen har vuxit under sommaren. N kan ärva en hel del kläder av A men inte byxor. För de flesta byxor har används så flitigt att de blivit så nötta att jag slängt dem. En del shorts och träningsbyxor har han kunnat ärva. Finns dock ett överflöd av t-shirts och munkjackor/fleecetröjor att ärva :) Vi har småstädat lite och gjort veckomatsedlar. Jag blev inspirerad av min vän Linda, varje familjemedlem gör en veckas matsedel och hjälper till med att laga vissa maträtter. Alexander börjar med första veckan (då han fyller år på tisdag). Noah har också gjort klart sin matsedel för veckan därefter.

Alexander är krasslig. Ont i halsen & feber. Han fick därför hoppas över dagens fotbollsmatch :( T har varit med N på fotbollsskolan och jag har varit på en joggningtur i skogen.

I fredag hade vi besök av ett gäng med goda vänner. Familjen Fjellström sov över till igår, då de åkte vidare till Stockholm och imorgon till Mallorca. Annika (kom ensam ändå från Hudiksvall) och Ulrika med familj kom på middag i fredags. Vi dukade upp med tacos i uterummet för de vuxna och barnen (de större) åt inomhus i köket. Till efterrätt hade jag köpt en tårta med vitchokladmousse och hallon från Stenstans bageri :) En mysig kväll med goda vänner, det lever man länge på!

Ikväll ska jag slå in paket till vår storkille som fyller 9 år på tisdag!!!
Höstkväll vid Sticksjön.
En vardagskväll, bara jag och ankorna ute ;)

Alexanders veckomatsedel.
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..