Juni - den första sommarmånaden men var är sommaren?!

2 juni - idag och kyligt och kall blåst & regnigt. Så trist.

Vädermänniska som jag är så kan regn göra mig sur och less. Än har det "bara" regnat i en dag, men fortsätter det så här en längre tid så kommer det att påverka mitt humör! Idag har vi haft fullt upp med fotbollssammandrag på Selångers hemmaplan & barnkalas på Drakborgen för Ns kompis (som oxå heter Alexander :).

Vi har sålt fika och kaffe. T tog första passet som började 8.45 i ösregn. När jag skulle byta av honm kl 10.00 hade det slutat regna :-) Alexanders match var kl 12.00 och de hade uppehåll hela tiden, efter kl 13 började det att ösregna igen. Tack för uppehållet i regnandet säger jag!

Kalaset som Noah var bjuden på på Drakborgen började kl 13.30. Så jag & N hann precis hem en sväng för att byta om och hämta presenten. De var 11 barn som firade, lekte, busade och åt pannkakor, glass & godis. De är i 4-5 års åldern och alla var helnöjda med att få vara på kalas på Drakborgen. Inget tjat om poletter till bilar, spelmaskiner, slush, glass osv. Som det kan vara med den äldre sonen & vänner. Skönt.

   

I förrgår var jag & hälsade på mitt gamla jobb på Försäkringskassans omprövningsenhet på Krönvägen. Jag sade upp mig och det känns som ett bra beslut, men samtidigt lite vemodigt. Dock träffade jag inte många av mina kollegor som började samtidigt/eller just efter mig 2009. Många har slutat eller är tjänstlediga och många är föräldralediga. Trivs hittils mycket bra på Af och det finns många utvecklingsmöjligheter :-)

Imorgon har vi äntligen en oplanerad dag (förutom lite städ & tvätt) och det ska bli så skönt och välbehövligt!

Juni kommer oavsett sol eller regn att bjuda på skolavslutning för A, en massa fotboll både live och på tv (Fotbolls EM) och vår utlandsresa till Mallis om prick två veckor :) Förutom veckan till Mallis kommer jag & T att jobba resten av juni och barnen kommer att gå på sommarfritids och dagis. I juli blir vi lediga allihopa :-) Vi har valt att vara lediga mycket tillsammans i år istället för att barnen blir lediga 7 veckor och vi endast får 1 -2 veckor ihop..så har vi ibland gjort.. Svårt att säga vad som är bättre, men ju större barnen blir så känns det viktigare att göra saker ihop än att de får vara långlediga. Så resonerar vi i alla fall just nu ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..