Bättre med min rygg & träningsplanering..

Jag har haft ont i ryggen under senaste tiden, speciellt sedan bus och luftmadrassåkande på vågorna med Alexander på Mallorca. I lördags när vi skulle åka hem tog jag mig nästan inte ens upp ur sängen! Men Voltaren och promenader har gjort att det nu känns mkt bättre! Har även stretchat ut ryggen och försökt stå och jobba vid datorn på dagarna, så mkt det bara går. Så skönt att det har lättat med värken! Tycker nog alla i familjen ;) Tack syster yster för alla goda tips!

Jag måste verkligen träna upp ryggen, har i veckan köpt en bok med core-övningar, ska fortsätta med promenader/joggingturer och ska även börja simma regelbundet nu i sommar. Till hösten blir det gym & träningsprogram för att stärka rygg, mage, axlar osv. Jag har ett träningsmål för nästa år och det kräver starkare rygg, mer konditionsträning och att även minska i vikt några kilon. För mig brukar det alltid gå bättre med träning & at äta nyttigt om jag har ett mål. Det året jag åkte tjejvasan tog jag mig tid att träna trots att det var Noahs första år och förra året när vi skulle gifta oss var jag peppad att äta nyttigare & träna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..