En träningsutmaning per månad!

I sommar har jag kommit igång med träningen igen. Många promenader och en joggingrunda eller fler, per vecka har det blivit. Lite simning och styrketräning. Mitt mål för hösten är att få bättre kondition, tappa några kilon samt bli starkare. Det kräver mer styrketräning och bättre kost. Jag har startat omställning av kosten och det går hittills ganska bra! Att simma är bra träning och det är härligt avslappnade med en bastu efteråt. Vill hinna med det oftare.


Jag har haft mycket huvudvärk och ont i axlar samt nacke i vår och lite under sommaren, trots ledighet. Det är såklart kopplat till mitt jobb på kontor. Under semestern var jag på massage och det visade sig att jag fått en låsning på vänstersida, skuldran samt axel. Det har blivit bättre nu, men jag känner av det ibland.


I höst tänker jag ge mig själv en träningsutmaning varje månad. För att peppa mig själv! Det kan vara två simpass en vecka eller fyra spinningpass en månad, att gå på yoga osv.


I augusti är min utmaning att cykla en mil till ett motionsspår här i Sundsvall och sedan springa två varv dvs 5 km och cykla hem. Satsar på slutet av augusti! :)


I söndags cyklade jag 15 km och det var superkul och jobbigt i backarna. Men det ska vara jobbigt :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..