Summerar 2014..

Årets nästsista dag idag. Imorgon är det nyårsafton & vi välkomnar 2015.

Ikväll har jag & maken lyxat till det med löjrom, räkor, rostat bröd & lite bubbel <3
Summerat året som gått lite smått vid bordet ikväll.

2014 var supervalåret, både EU-val & riksdagsval.

Jag har reflekterat och funderat mycket över olika politiska värderingar och ståndpunkter. Med ålder och kunskap och livet, människor i allmänhet och utsatta människor i synnerhet blir jag alltmer säker på min egen politiska ståndpunkt. Men förvånas och skräms av de mörka krafter som växer sig allt starkare i Sverige & världen..

Familjemässigt - vad hände 2014?
Alexander gick ut 3:an på Sticksjö skola och började i 4:an på Engelska skolan. Noah slutade på dagis och började i förskoleklass på Sticksjö. Mina fina stora killar. Tiden flyger fram! Alexander fyllde 10 år i september. Jag har varit mamma i tio år, hur gick det till?!

Det var året då min pappa gick i pension i januari & mamma 14 december. Hoppas de får många fina lediga år tillsammans! Min syster & Anton flyttade från Göteborg till Luleå. Matilda gör sin AT på Sunderbysjukhus. Jag och T jobbar kvar på våra respektive jobb. Jag har sökt några andra tjänster & varit på en intervju i somras. Men trivs bra med mina fina kollegor i Timrå. Thomas pappa har varit sjuk i år och det är jobbigt för T att se honom trött & gammal. Han har opererat in en pacemaker för några veckor sedan så förhoppningsvis blir han lite piggare snart.

Sommaren 2014 kommer jag minnas länge! Flera veckor med underbar sommarvärme, vi badade som aldrig förr. Bad i hav, pool och i Kalix älv. Underbara sommar i norr med familj & nära barndomsvänner & härliga lediga dagar härhemma med barnen, deras kompisar och nära Sundsvallsvänner. I slutet av sommaren innan skolorna började var vi på en familjesemester till Kreta. Härlig kvalitetstid tillsammans alla 4. Soliga dagar med mycket bad, god mat & fina minnen!

I maj åkte jag & barndomsvännerna på tjejresa till Stockholm, vi hade underbara dar, men sommarvärme, shopping, god mat, en massa prat & skratt och party in på natten. Jag är lyckligt lottad! Och i juli åkte jag & familjen på semestertripp till Lycksele med våra vänner & deras familjer, Soligt, bad, trevligt sällskap & fin camping :)

Vasaloppet 2014 - jag klarade det! 90 km i Gustav Vasas fotspår. Jag åkte Öppet spår en måndag i februari, plusgrader, sladdriga och blöta spår. Det var en pina, inte kul alls. Hade hoppats på mycket bättre väderförhållanden. Men jag gav inte upp, jag åkte i mål, så nöjd med min prestation! Jag, pappa & syster hyrde en stuga utanför Mora, jättemysig stuga med öppen spis. Kul att åka iväg bara vi tre, verkligen kvalitetstid!

Sportåret - Vinter OS & Fotbolls VM i Brasilien. Det har varit mycket sport på vår tv ;)

I höst har det inte hänt så mycket, men tiden har gått snabbt. Vardagen rullar på med skola, jobb, träningar. Däremellan lite besök av vänner & hos vänner. Mycket jobb under hösten. Alexander har kommit in i upplägget på Engelska skolan, mera struktur och mer läxor. Han trivs bra och har fått många nya kompisar. Jag uppskattar att jag så tydligt kan följa vad de gör på lektionerna och kunskapsmål osv. Många möjligheter till utveckling. Hade jag fått gå på en sådan skola när jag var barn hade jag varit superglad!

Gott Nytt År!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..