Uppdatering..

Noah blev snabbt pigg från magsjukan och åt och lekte som vanligt på måndag eftermiddag. Vi andra har klarat oss. Peppar, peppar..

Träningsuppdatering. Det går bra. Faktiskt ovanligt bra. Förra veckan blev det tre skidpass & ett styrkepass. Måndag & torsdag åkte jag 7 km. På lördagen åkte jag 12 km och det var lite tungt på slutet men jag hade ändå känslan att jag hade kunnat fortstätta åka längre.
MEN i måndags fick jag ont i foten :( Eftersom jag vabbat den dagen, så kände jag mig pigg och vädret var fint & jag var peppad att åka skidor. Så när T kom hem drog jag iväg och åkte 1 mil. Efteråt fick jag ont i vänsterfoten på sidan och lite under foten. Det är bättre nu men inte helt borta. Igår var jag på spinning och det kändes jättebra och inga känningar i foten. Skulle behöva mer styrke för att stärka ryggen.

Hur ska jag göra? Ska jag hoppas att jag klarar Öppet spår om mindre än tre veckor och köra. Må det bära eller brista. Eller ska jag hoppa av och strunta i att följa med ner till Mora?! 
Jag velar fram & tillbaka. Det är ingen tid man måste klara för att få fortsätta under loppets kontroller (som på stora Vasaloppet) så det får ju ta hur lång tid som man behöver och jag är ju inte sämst av de som ställer upp så jag borde ha sällskap i spåret. Och jag börjar bli taggad & se framemot att åka! Samtidigt kan det bli sjukt jobbigt. Men det är ju en utmaning & ska vara en utmaning ;)

Tweenieuppdatering: Vår 9 1/2 åring börjar få "tonnårstendenser" ibland. Säger emot, ifrågasätter & är mycket morgontrött och det går i slowmotion på mornarna. Jag försöker ha tålamod. Men ibland får jag utbrott på att han är så seg. Ifrågasätta är bra, men man kan inte ifrågasätta bara för att göra det och utgå från att mamma & pappa har fel. Så vi får ta en hel del diskussioner om det. Kompisarna är väldigt viktiga men samtidigt tycker han det är skönt vara hemma och slappa, ta det lugnt framför tv, dator och tv-spel och han läser en hel del. Han träffar ju sina lagkompisar på träningar och matcher flera ggr i veckan och då tror jag inte behovet av att få ta med sig en kompis hem är lika stort.

Mat & kostuppdatering: I veckan har vi gjort matlista och storhandlat. Vi har avsockrat bra under veckorna men i lördags var det ju mello-premiär så det blev godis & chips. Alexander proppade i sig men Noah var inte sugen (visade sig ju sen att han fick magsjuka på natten). På lördag blir det en god efterrätt istället. Då äter vi den till mello och sen är det bra. Har man godis & snacks så vräker man i sig under en längre period.. Vi funderar fortfarande på att testa Linas matkasse..

Kommentarer

  1. Helt klart att du ska åka öppet spår! Å jag tror du kommer att klara det mycket bra :) So go girl.

    SvaraRadera
  2. Klart du ska åka öppetspår ;) Å jag tror det kommer att gå jättebra!

    SvaraRadera
  3. Tycker också du ska köra på när det känns bra. Hoppas du slipper fler känningar i foten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..