Mora & Öppet spår..


Pappa vallar skidor i köket :)

Vi hyrde en mysig stuga uppe på Åsen, 2 mil utanför Mora.

Nu är jag hemma igen efter en utflykt till Mora med pappa och syster. Vi åkte alla Öppet Spår igår, 90 km i Gustav Vasas fotspår. Jag är nöjd att jag genomförde loppet för det var bitvis grymt jobbigt. Efter halva loppet hade jag slut på fäste, det var obefintliga spår på vissa ställen, blött och sladdrigt. De fick t. om dra om spåret på flera ställen pga. översvämningar! Galet väder för att vara februari.

Jag kan inte säga att jag njöt av att åka 90 km. Det var nog egentligen bara de första 24 km som var kul sen var det mer jobbigt än roligt. När jag åkt halva loppet var jag SÅ trött och övervägde att bryta men tänkte, jag tar det lugnt och åker till nästa kontroll. Sen blev det LITE lättare men vid näst sista kontrollen i Hökberg var jag återigen grymt trött och det kändes långt kvar (29 km). Men jag bestämde mig för att kämpa på. Fram tills sista kontrollen i Eldris så hann mörkret komma. Så vi åkte på i mörker flera kilometer. Tänkte att det här är ju sjukt. Vi som var bland de sista 150 i spåret, innan snöret dras och man inte får åka vidare. Från Eldris var det upplyst elljusspår och det kändes så skönt att åka i ljus! Så de sista 9 km gick hyfsat bra även om jag var trött så kunde jag visualisera målet där långt framme. Klockan 19.44 korsade jag äntligen målet i Mora och möttes av papa & syster som kommit i mål före mig. Sen åkte vill farbror Gösta och käkade middag och jag fick ta en välbehövlig dusch :)

Idag har vi kört hem och syster tog tåget från Söderhamn till Göteborg och pappa har nyss åkt vidare norrut. Jag är trött & sliten i kroppen och har skavsår på händer & fötter men jag klarade av att åka Vasaloppet!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..