Tjoho det är fredag!

Idag är det fredag, tjoho! Den allra bästa dagen under veckan tycker jag, man har hela helgen framför sig :-) Denna vecka har känts väldigt långt och det trots att jag var ledig i måndags. Tokigt. Imorgon har Noah simskola och han ska på kalas 14-16 och Alexander ska på kalas 16-18. Däremellan tänkte jag åka skidor. Vi behöver storhandla också. På söndag är det innebandysammandrag hela dagen och jag ska jobba i sekretariatet år Granlo BK. N vill hinna på sin fotbollsskola på morgonen mellan 10.11. Vi får se om vi fixar det! Ibland saknar jag verkligen att han några släktingar här som kunde avlasta lite, och t. ex vara med N när vi är på innebandy hela söndagen. Han tycker inte det är kul att se på tre matcher i följd..

Jag har i alla fall hunnit med att träna tre ggr hittills, två skidpass (i måndags & igår) och ett styrkepass på gymmet i tisdags. Mest träningsvärk efter styrketräningen! Innebär nog att jag måste ta i mer och åka längre nästa skidpass.. Alexander har så mycket aktiviteter så det krävs planering för att få in skidåkning under veckorna, men jag känner mig så nöjd när jag lyckats med det :) Igår hade A innebandyträning klockan 17 och jag slutar ju eg. 16.30 så jag flexade lite och var hemma till 16.30, då hoppar T & A i bilen, hämtar upp en kompis till A och kör till träningen. Jag lagar middag och jag & N käkar. Sen är jag för mätt för att åka skidor förrän kl 19. Men jag kom iväg tillslut och åkte 7 km! T hämtar barnen varje tisdag & torsdag för att A ska hinna till träningen. Om jag var ensamstående skulle vi inte fixa det varje gång.

Matplaneringen går sådär. Vi har avhållit oss rätt bra från sötsaker sen i söndags i alla fall. Men bröd har jag ätit. Och en liten tårtbit på jobbet igår :(
Nästa vecka är planen att inte äta vitt bröd, pasta och ris. Jag tror inte på det i längden men för mig som är "fikatokig" och "mackgalen" är det ibland bra att rensa bort det vita & sockret såklart. Att avhålla mig från godis och snacks är inga problem. Men fika är en last.

Trevlig helg alla därute :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..