Summering 2013..

Nu är det nytt år - välkommen 2014!

Summering av 2013...
Ett bra år med många trevliga stunder med familjen & goda vänner. Vi har alla varit friska och barnen växer och det händer mycket i deras liv. Det är härligt att följa dem på livets resa! Sommaren var fantastisk, sol & värme och mycket bad i havet och shortsväder :-)

Hemmet
Vi hade mycket inredningsplaner i början av förra året. Och lite förändringar har det blivit. Det gamla Billysvitrinskåpet i bokfanér åkte äntligen ut! Ett vitt skåp från Ikeas Hemneserie har flyttat in i vardagsrummet och det passar mycket bättre. Mycket nöjd! Bredvid skåpet har vi under hösten satt upp en vit tidningshylla från Mio som passade bra där :) Barnen har även fått ett tv/spelrum på övervåningen  (i det lilla allrummet mellan våra tre sovrum & badrummet). De har ett litet svartbord och en liten svart tv-bänk & egen tv samt Playstationspel. Men i år ska jag pynta rummet med kuddar, mattor, ny lampa och ksk en rolig tavla & några foton på barnen. Det är i alla fall planen :) Vore kul att tapetsera om i Alexanders rum också. Han har de mest slitna tapeterna..

I somras målade jag om vårt cafebord och stolar vita och det blev så bra så nästa sommar kanske jag målar nåt annat vitt :-)

Jobbfronten
Thomas bytte jobb från Bravida, som sade upp alla elektriker inom entreprenad, till en mindre elfirma som heter Energi & Driftteknik AB. Det har varit en omställning då han jobbat länge på Bravida. För min egen del har 2013 inte inneburit mycket förändring på jobbfronten. Och det har faktiskt varit skönt att landa lite på mitt nuvarande jobb. Trivs bra i det stora hela. Jag har väldigt bra kollegor och det underlättar när det är stressigt och höga krav på resultat uppifrån ledning. Det är kul att jobba på ett mindre kontor, efter att på tidigare jobb på FK & Migrationsverket jobbat på större kontor.

Träning & Hälsa
Jag har uppnått två stora träningsmål 2013. Jag åkte Halvvasan i februari på en tid (4 timmar och 12 minuter) som jag var mer en nöjd med och hela loppet på 45 km var kul att åka! Jag hade bra vallade skidor och vädret var bra. Det var en bra vinter att åka skidor på, vi hade mkt snö och det var ofta minusgrader men sällan för kallt. (Hittills har denna vinter varit väldigt dålig att åka skidor på då vi knappt har någon snö! ) 18 maj genomförde jag min första halvmara: Göteborgsvarvet. Det var en upplevelse och jag är väldigt nöjd att jag klarade det så det var nästa 30 grader varmt, sol, åska, regn och man såga många som bröt. Men löpning är inte njutning för mig, sista 5-6 km var en ren plåga. Jag har fortsatt att träna regelbundet hela året men slarvat med att äta nyttigt från och med sommarsemestern och även mycket i höst. Vi får se vad som blir 2014 års träningsmål!

Även barnen har idrottsaktiviteter. Alexander spelar fotboll med Selånger, innebandy med Granlo BK och går på judo en gång i veckan. Fotbollen gillar han mest, men ju mer han tränar innebandy så gillar han även det alltmer (han började i höst). Han är en riktig tävlingsmänniska och ger alltid järnet. På gott & ont :) Han är en extremt dålig förlorare. Noah har detta år börjat med fotbollsskola och simskola. Han är lite försiktig när han börjar med något nytt, men det syns tydligt hur glad och stolt han blir när han märker att han klarar saker som han inte trott han ska klara av. På fotbollsskolan har han tagit för sig ganska mycket, han har spelat mycket fotboll med brorsan och står gärna i mål så där tror jag han kände att han "kunde" rätt mycket mer än en del andra barn.

Vi ska försöka komma iväg och åka mer skridskor tillsammans. På 6-års kommer Noah att åka på skolan så han behöver träna på det. Slalomskola om vi åker till fjällen, det skulle bägge behöva. Även om Alexander kan åka slalom så skulle han behöva träna lite teknik.

Under 2014 blir det åter fokus på att äta nyttigt & matplanera bättre för vardagarna! Och såklart fortsatt träning!

Årets familjehändelser: Min syster tog läkarexamen i maj. Grattis!  Hon kommer göra sin AT-tjänstgöring på Sunderbyns sjukhus.
Min pappa har gått i pension i december. Blir en omställning för honom, hoppas han får vara frisk och njuta av pensionen.

Årets familjehändelser (vi fyra): Vår Stockholmshelg i början av oktober blev väldigt lyckad. Nöjda barn som gillade att gå på Museum & Junibacken :) Nöjda föräldrar som fick bo på hotell & äta god mat på Vapiano :) Sommarens bilsemester till Trosa & Kolmårdens djurpark gick smidigt och vi hade alla riktigt kul!

Årets musikhändelse: 2013 blev det inte många konserter. Jag var på Gyllene Tider på Konsertfesten här i Sundsvall. En trevlig kväll med gamla goda vänner. Lite för mycket party dock ;-) Thomas & jag har pratat om att boka en konserthelg under 2014. Bara vi lyckas fixa barnvakt ;)

Kompishändelser i år: En av mina allra bästa vänner Carolina fick sitt tredje barn; en liten Alve i september <3 Ingen har gift sig eller haft någon storfest, kanske blir det mer firande i år??

Kommentarer

  1. Ja nu väntar vi på en bröllopsfest. Det skulle vara kul. Annars får vi väl fixa något slags party i sommar?

    SvaraRadera
  2. Ja precis!! Annars får vi fixa en fest :-))

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..