Summering..


Summerat semestern med mannen ikväll. Vi är så nöjda. Klart man alltid vill vara ledig lite mer. Men i det stora hela har det varit en bra sommar & fantastisk ledighet. Vi har avslutat med att bada på Bergafjärdens havsbad idag :-)

Bilsemestern till Trosa & Kolmården var toppen. Vi fick två härliga dagar i fina Trosa och hann umgås med Ts syster. Barnen och vi var toppennöjda med Kolmårdensdjurpark & Vildmarkshotellet. Om man ska klaga på nåt så var maten dyr & inte så bra. När vi mellanlandade i Sundsvall innan resan upp till Norrbotten fick vi några fina dagar med bad och även hemmafix. Jag hann måla om cafebord & stolar. Överkalix & Norrbotten var som vanligt toppenbra! Förutom vädret. Kallt & en del regn och mycket mygg & knott. MEN vi fick härliga dagar med släkten & vännerna däruppe. På Överkalix marknad träffar man alltid vänner & bekanta :-) Barnen shoppade och sprang marknadslopp. Barnen och T fiskade och åkte båt med farfar. Vi plockade blåbär och grillade korv i skogen med morfar & mormor. Vi hälsade på min moster Lena och träffade min andra moster Vera & min morbrors fru Thea. T & jag hann med en kväll i Luleå på tu man hand och bodde på hotell och firade 16 år ihop. Mysigt!

Vi hann även med middag på Grand Arctic med C & P och middag hemma hos dem med G & L. Två av mina närmaste barndomsvänner och deras familjer. Det är så underbart att ses! Jag hann även träffa hela tjejgänget två ggr. På vägen tillbaka till Sundsvall stannade vi och sov över hos Mona-Lisa med familj i Täfteå. Alltid lika trevligt att ses och uppdatera sig på varandras liv :-) Vänner är viktiga för mig och jag är lyckligt lottad <3

Här i Sundsvall har jag & barnen hunnit med att umgås med min vän Johanna och hennes barn Axel & Svea en heldag med Tarzanstig, fika & lunch på Tacobar. Barnen har även lekt med kompisar och jag & Noah har varit på barncirkus med clownen Daff Daff på Norra Berget med Ulrika & Annika och deras barn. Vi har även firat Liam som fyllt två år hemma hos Helen & Daniel i Matfors.

Nu är det jobb, dagis och fritids som gäller och Alexanders har fotbollscup den kommande helgen. Min egen träning är även i fokus och jag har lite nya inredningsideér som jag hoppas kunna få till och ha råd med under hösten! Alexander börjar 3:an om två veckor!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..