Halsfluss..

Som toppen av alla sjukdommar som vi haft senaste tiden har jag fått halsfluss.

Febern kom tillbaka på tisdag kväll tillsammans med halsont. Jag proppade i mig ipren och jobbade på onsdag. Tänkte att det kanske var ett tillfällig bakslag.

Men när jag kom hem från jobbet hade jag hög feber & låg i sängen resten av e.m och kväll med feberfrossa & svettningar. Fick även mer ont & blev mer svullen i halsen. Har haft halsfluss några ggr i livet så jag kände igen symptomen. Jag fick en tid på vårdcentralen & de tog ett halsprov som visade på steptokocker i halsen. Så jag fick penicilin igår eftermiddag så snart borde det kännas bättre i halsen. Har fortfarande ingen ork & känner mig väldigt trött och har ont & är svullen i halsen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..