Besviken son & hosta från hell....

Idag skulle jag & Alexander åka slalom. Ha en sportlovsmysig dag bara vi två. Men istället sitter vi inne och jag har en jobbig hemsk hosta. Har knappt sovit nåt inatt.

Ringde vårdcentralen & de tyckte jag skulle öka dosen av Bricanyl & Pulmicort. De rekommenderade inte hostdämpande medicin eftersom jag har astma och slemmet ska upp.. Men om jag inte får sova nåt alls på flera dgr så skulle jag höra av mig igen.. Klart jag sovit nån timme & visst förstår jag att slemmet ska upp, hostar och slemmar ju i vanliga fall oxå när jag tränar. Så argumenterade inte emot...

En besviken Alexander vaknade imorse. Men lillebror är också hemma idag så jag ska göra varmchoklad som de får ta med sig till pulkabacken här på vår gata och mormors kanelbullar. Hoppas det ska vara lite mysigt för dem i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..