Redan november..

Höstlovet är snart slut och november månad är redan här. Jag har varit ledig med barnen hela veckan. Tiden har gått fort men samtidigt har vi hunnit med mycket. Både aktiviteter & hemmamys.

 I måndags tog vi bussen ner till stan & lånade böcker på stora biblioteket och kollade in utställningen om svenska djur på Sundsvalls museum (Kulturmagasinet) & fikade på Barista. Utställningen var över förväntan. Barnen var imponerade av hur verkliga djuren var och att man kunde titta på deras bajs i burkar! Spännande :-) N trodde tydligen de var levande djur kom det fram på kvällen när storebror förklarade att de var uppstoppade. Då undrade N varför och hur de dött? Lite svårt att förklara det.. I tisdags kom Alexanders kompis Axel till oss på morgonen kl 8 och de hade en heldag med lek. På eftermiddagen åkte vi till Drakborgen och lekte. Jag hade bestämt en date med Ulrika & Helen och deras barn där :-) I onsdags var N på dagis mellan 9.30 - 16.00 och jag och A hade kvalitetstid med Harry Potterfilm, Fången från Azkaban och sen åkte vi buss till stan för att han skulle klippa håret hos frisören och A shoppade fotbollskort på Lekplaneten och vi tittade på djuren på Arkens zoo. Igår var vi mest hemma, men hann även med att hälsa på mitt gamla jobb på FK och barnen fikade chokladbollar där. Kändes konstigt men bra. Lite dejavu att vara där men inte jobba kvar där längre. På eftermiddagen hade A judoträning och innan dess spelade vi bandy ute på vägen med en av grannkillarna.

Idag har även pappa T varit ledig och han och Noah har varit på bio, Madagaskar 3. Under tiden de var borta passade jag & Alexander på att se ytterligare en Harry Potterfilm, Flammande bägaren. Riktigt spännande men kanske lite väl otäck för 8-åringen. Han blundade ibland så jag hoppas inte att han får mardrömmar. Nu kommer vi att vänta ett tag tills vi ser nästa film. På förmiddagen har vi även hunnit baka pepparkakor! Lite tidigt, men de tyckte det var jättekul :-)

Jag har även hunnit träna tre ggr och promenera under ledigheten. Känns väldigt bra att komma igång! Har bokat tid för gyminstruktion nästa vecka. Lchf funkar bra, men fuskade lite idag och åt lite popcorn.. Jag & Johanna skulle anmäla oss till Tjejvasan i onsdags men det var fullt!! Så nu blir det HalvVasan på 45 km istället! En riktigt utmaning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..