Tankar om det ena och det andra..

Nu har det snart gått ett år sedan jag började blogga. Tiden går fort och tanken med bloggen var nog från början att den skulle vara lite mer analytisk & tänkande än vad den blivit :-) Jag har istället fyllt bloggen med mycket bilder och kortare berättelser om vardagslivet hemma hos oss. Vilket är ett snabbt sätt att berättasaker och tid är ju en bristvara som småbarnsförälder. Nu är min intention att bloggen ska innehålla både tankar och funderingar & bilder och kortare uppdateringar. Vi får väl se hur det kommer att gå ;-)

Jag har börjat jobba efter semestern idag. Känns faktiskt helt ok, hade väldig ångest i helgen, men väl på plats på kontoret så har det varit en bra dag. Det är fortfarande många kollegor som har semester så det var tyst och lugnt. Vi beställde sushi till lunch så det var en lyxlunch att börja jobbveckan med :-) Mina grabbar härhemma äter inte sushi så det var efterlängtat! Känns också bra att börja med en 3-dagars vecka! Vädret har fortsatt att vara fint o varmt o grabbarna har badat idag :-)

Min semester har varit fantastiskt bra trots att vi i år mest tagit dagarna o veckorna som de kommit (eller kanske just därför!) och jag har gjort mycket roliga och njutbara grejer som inte kostat mycket. Det har blivit flera dagar på stranden på Alnö och poolbad på Himlabadets utebad, dagsutflykt till Furuviksdjurpark med vänner, härliga dagar med våra familjer i Överkalix, båttur på Kalixälven och mysiga grillkvällar härhemma och bärplockning och grillning över eld i Överkalix, en massa mysiga o soliga dagar med barnen, härliga tjejkvällar med barndomsvännerna i Överkalix, mys med min syster en helg i juni när jag o barnnen fick rå om henne alldeles som vi ville, osv :-) I måndags träffade vi 4 i familjen våra goda vänner Helen & Daniel som nyligen fått ett tillskott till familjen, en till liten prins, som ska heta Liam. Det var härligt att ses och få träffa Liam & Leo och även se deras nya hus. Vi fikade, myste och barnen plockade bär o busade. A hann även spela fotboll med en inte alltför svårövertalad Danne :) Igår fikade o lekte jag & Noah på Norra berget med Annika, Max & Ulrika & Svea. En härlig dag som jag & grabbarna avslutade med bad i havet :-)

Det märks att barnen är större och man kan vara en heldag på stranden utan allt för mkt gnäll, samtidigt är de fortfarnde så pass små att de uppskattar att gå en rolig stig i skogen, titta på djuren på Norra berget, plocka bär osv lika mycket som att åka på en dyr bilsemester till en massa äventyrsparker osv. Det är förstås också kul och det kommer vi göra tidsnog och ett annat år när vi inte ska gifta oss ;) Kolmården - förra året var väldigt uppskattat och jag gillar själv både tivoli och badland så jag bangar inte för det :) Vi hoppas kunna ta oss till västkusten nästa vår/sommar och hälsa på min syster. Nu var det 2 år sen jag & Thomas var i Göteborg och ännu längre sen barnen var med, alltså alldeles för länge sedan!

Jag har funderat och summerat lite av sommaren idag och kommit fram till att jag är SÅ lyckligt lottad och nöjd med min fina familj, mina föräldrar, syster och mina underbara vänner. Under sommaren tar vi oss tid att umgås med människor på ett annat sätt än under vintern, dagarna är o känns längre och det finns mer tid. Det plus sol, hav och bad, myggbett, bär & grillning ÄR sommar för mig!

Idag har jag faktiskt även blivit besviken på en person (igen), men det tar vi en annan gång! Dessutom ska jag inte låta denna människa ta en massa onödig energi. Den energin kan jag behöva lägga på något annat, nåt trevligare :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..